nuffnang ads

Isnin, Disember 21, 2009

style ke???

huhuhuhuhu.....
smlm kuar lg
dgn ketty n jejaka hensome...hahahahahha
hurmmmm...
ktorg g mkn sotng yg dah menjadi 1 kewajipan kami...
sotong 2 dah wat kami ketagih
fuhhhhhhhh.......

bahaye2
sotong kan iodin bnyk nnt kne gout plk
parah la kan?
hurmmmm...
nk STOP!!!! mkn la klu ini mcm kn??
pas2 pg laaa GIANT..beli cheescake...

sedap wehhhh...
lembt2 rse mcm susu..
ehhh dah keju 2 susu kn?
hadoiiii.....
pas2 g warm up jap bdn dengn men bowling kat TER....
hurmmmm....my hensome menng laaa...
pening2 pon bleh menang daaaaaaaaaa........
men sampai 2 game...

pas 2 g lepak2 mkn kat kedai no 17....
hurmmmm.....
mkn bihun sup...
PEDASSSSSSSS.........TOLONGGGGGGGGG.........
Pg la plk kat taman syah bndr 2
my hensome nk wat rwatan resdung
kesian je tgk???
yelahhh
mate berair2....
lendir kuar dari hdng...
RAWATAN + UBAT =RM100

berbaloi kah anda en hensome????????
let's have a look....
emmm.....

pas 2 ...aku ni nk beli kasut laa
luse ade keno
kasut getah...
cari2 jmpe..
fuhhhh style lah....

beli smpai 2 pasang
melayang lg duit tu...
hurmmm
xpe aslkan berbaloi kn?
kasut oh kasut.......
syang sngat kat kamu....
gile ke aku ni?
eh , mane ade lah...
baik2 aja...
en hensome pon beli jgk
ketty pon beli jgk
aku pon apetah lg kn2????
beliii laaa
ok lah dah shopping sakan 2
jom la kite blik k....
katil dah tnggu 2...
slamat tnggl bndar metropolitan....
kim salam kat lapu2 neon....

SOALAN LOGHAT TERENGGANU




·  Perkataan “ Dok Pah” merujuk kepada
Tak Larat
Tak Faham
Tak Lulus
Tak Sedap

·  ‘Tenong’ adalah sejenis?
Sayur
Bekas
Kuih
Kenderaan

·  “Mu la yang saloh, orang suruh wak takdi die xmboh wak”, Perkataan Mu la yang saloh sesuai digantikan dengan?
Guane
Pahtu
Dok Tahu
Dekpong
·  Frasa “Woh smete” membawa maksud,
Buah Manggis
Buat tak peduli
Wah jahatnya
Wah besarnya
·  Perkataan “ Sekke” dalam frasa “ Dok sekke” memberi maksud,
Sangkakala
Seekers
Saka
Sangka
·  Ayat mana yang sesuai jika dialih loghat ke Terengganu, “ Penat sungguh kerja hari ni”
Letih mbeng ‘nggoh keje hari ning
Penak benor keje lening
Letih perik kite keje hari ning
Letihsang ‘nggoh keje hari ning
·  Perkataan berikut member makna ‘Tipu’ kecuali
Plawok
Mussang
Lebong
Nawwok
·  Apakah maksud ‘Tunggu Stor’
Rileks dulu
Tunggu pintu stor
Jaga line
Tunggu kejap
·  “Ali membaling batu kearah sekumpulan burung itu” Perkataan ‘Baling’ boleh digantikan dengan perkataan berikut kecuali;
Plekong Batu
Tago Batu
Tang ngo batu
Stik batu
·  Maksud perkataan ‘Kerahsang’
Kejur
Keras amat sangat
Kaku & tidak bergerak
Terangsang
·  “Doh wakpe yang Matli netting smacang tu.” Ayat ini menerangkan Mat Ali yang …..
Berlari
Melompat
Terlalu kurus sangat
Membaiki Net
·  “ Duk atah lassor” memperihalkan perilaku yang sedang berada di_______
Beranda
Dapur
kerusi
Lantai



·  Orang yang suka membawa awek mereka kemana-mana akan dipanggil sebagai _____
Ngerrek
Cedding
Nette
Dok malu
·  Apakah beza Merang ,Marang dan Merghang?
Tempat,Tempat,Haiwan
Haiwan,Tempat,Tempat
Haiwan,tempat,Haiwan
Tempat ,Haiwan,Tempat
·  Seseorang yang nak menghisap rokok memerlukan ______ untuk menyalakan api
Bocong
Tenong
Brekdih
Mecceh
·  “ Dok leh lepe” membawa maksud?
Tak boleh lepak
Tak leh cakap sebarang
Tak boleh dinilai
Tak boleh diharap
·  Apakah sambungan bagi frasa Komang?
Komang stangguk
Komang playar
Komang Spanar
Koman skrudrebar
·  "Mung nok kene enjja?" Apakah maksud enjja?
Tampar
Tumbuk
Terajang
Marah
·  Buruk_____
Lepppok
Khekkong
Nayyang
Kohong
·  Cerlong, membawa maksud?
Menghidu dengan enak
Menegur dengan kasar
Memandang dengan pandangan garang dan kasar
Memandang dengan pandangan sinis
·  “ Woh…jangang wak gittu…settok aku..” ..Apa maksud settok?
Berdebar kuat
Hilang Sabar
Marah
Terkejut
http://174.37.50.132/static_img/blank.png
·  Apakah itu Ogak-ogak?
Serangga/ulat
Sayuran
Buahan
Sayur Ulam
·  Perkataan Tubek membawa erti?
Masuk
Tak tentu pasal
Keluar
Lalu Lalang
·  Permukaan yang rata
Lese
Smabo
Lewo
Leweh
·  “Jerebok” Pilih ayat yang sesuai utk maksud jerebok…
Ali berjerebok kedalam sungai
Ali jatuh jerebok dari atas pokok
Ali jerebok dengan lembaga
Ali memakai kasut berjenama Jerebok


·  Kata ganda bagi Sakit?
Sakit tayya
Sakit nayyang
Sakit puih
Sakit gelekek
·  Maksud perkataan "Dok Imboh"
Tak cukup
Tak berbaloi
Tak Untung
Tak merasa 

Jumaat, Disember 18, 2009

ALAHAIIII...ADIKKU SAYANG....

HURMMM.....
adik mu rindu aku eyyy??
aku pon rndu jgk kat mu
hari2 kamu SMS aku kn?
hurm.bgs btol kamu si kecikk
jngn la sedihhh
nnt cuti sem aku balik laa...
kamu tnggu laa aku..
nnt kite snap picture same2
g shopping same2
makan same2
yg penting!!!!!
kite tido same2 depan kipas angin speed 3..
biar abah marah pon adik tdo ngan aku
aslkan adik ske tido ngan aku
abah xbg adik tdo ngan aku
die kate aku tido xpakai kelambu...
walaweeeeeee.....
serabut kot pkai2 kelambu ni
huhuhuhuhuhuh........
tkt di ggt nyamuk katenye
hurmmmm...
mcm2 la abah ni
tp.adik xpenah miss tido ngan aku kn???
huhuh
adik kate lengan aku mcm  :
BESAR+SEJUK=BESTTTTTTTTT
adik2...

AKU SAYANG MU
AKU RINDU MU........

Khamis, Disember 17, 2009

wahai lelaki.........


Bila lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dgn ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini, tiba2 secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dgn relanya. Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja utk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Utk melihat lelaki menangis amatlah payah. Diantara tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn hebat ialah:

1. Dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yg kuat bercakap.
3. Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya krn perasaan cemburunya yang meluap2. 5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya krn dia sentiasa berasa curiga
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja. 11. Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan mengalabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.
13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya krn dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan.

HARGAILAH AKU SANG KEKASIHHH......plzzzzzz……
slamat HARI ULANG TAHUN KITA yg ke-3....biar pon aku saje yang ingatnye...

p/s : ingt nk g mkn2..3taun dah kite kawan..hu3...ari ni bru lah leh jmpe dan smbt bersame...slame ni xleh..kite duk jauh2..tp apekan daye sang kekasih..kamu x mau itu...aku je yg ingat sume tu biarlah aku je yang smbt sorg2..klu kamu ingn bergembira bersama teman2...teruskan lah...aku xpe aku xkesah...k lah nk smbung tdo laa plk...boring tol cuti2 ni kan???hu3......

ohhh...sang kekasih

kamu....
seperti 1 kehidupan yg aku wujud kan dalam hidpku...
seperti time makan aku ingat kpdmu...
ahhhh.......aku ckp penat melayan setiap kerenah mu yg mcm2 ragam...
adakalanya aku menyerah kalah pada takdir kerana aku letih sngat dengan dunia kita...
knp kita harus bermasalah sedangkan kita baik2 aja??
sekali sekala aku rase nk bnh diri....
dan sekali sekala aku ingn memuntahkan isi perasaan aku
tp aku xberdaya berbuat sedemikian...
knp kamu tidak paham aku???
time ini yang dapat aku rasakan adalah seperti apa yg tidak kamu rasakan...
ahhhhhhh...




aku sedih sang kekasih....
masalh aku bnyk..
aku xterdaya sendirian..
menelan segala pahit kehidupan aku....

aku sedih sang kekasih...
aku rse aku tersisih buat beberapa masa..
sendirian memikirkan itu & ini...
setiap pemikiranku....
aku ingin merasa ketangisanku...

knp aku malu untuk meluahkan segala masalh itu???
bukan aku malu untuk meluahkan bersama mu sang kekasih..
bersama mu umpama aku seperti ank kecil yang baru mendapat lolypop dari bapa mereka..
gembira....seronok....asyikkkkkkkkkkkkkk......
betape senangnye hati aku pabila bersama kamu....
adakah kamu juga berperasaan seperti aku?????????

ahh... itukan namanya kebosanan???


hurmmm
musim perkuliahan telah berlaku sekali lg dan akan berlaku setiap semeste...
tp aku msh terkial2 mencari pembaharuan...
baru lg ingt berkenalan dgn stdunt life...
yg lepas pon kantoi bgai nk rak
inikn pula kali ini...
iktkan hati ..mati la aku
sampai 1 tahap aku ingin menangis semahu2 nye..
tp apekan daya...perasann malu menebal dalam diri aku...
bagi aku...diploma dan dgree....berbeze sngat
jauhhhh.....umpama perpisahan antara kutub utara & kutub selatan
permulaan sembaru aku ingt melakukan yg terbaik..
tp diriku umpama bateri lemah.....kne casssss.......
bateri oh bateri..........

Khamis, Oktober 08, 2009

aku


aku manusia....
hdp d bmi malaysia
yg sentiase mendambakan jiwa pembaharuan
pembaharuan yg membangunkn
selaras dan setanding dgn jiwa aku

make it cheers guysssss..!!!!!