nuffnang ads

Ahad, Februari 28, 2010

SEM 2 YG CELARU


well
memang macam senior cakap dan mcm aku dengr dri mlot org yg berpngalaman
semester dua ni memang hell gile2

tepat sungguh

memang busy.lepas tu cukup plak 2 tidur
aysik lapar dan makan2 dengan banyak
makanan yang ada hanya lah snek snek tak berkhasiat kat bilik
yg penting wat air teh VANILLA...syokkkk sgt

lepas makan,baring tidur pulak
kejenye xbuat2 pon
akibatnya,

   1. blaja xpandai2
   2. kerja pun tak siap
   3. berat bertambah bagai nak gila


jadi kesimpulannya aku memang student yang bermasalah untuk sem ni
bukan shaja menjadi gemok
tetapi tak sihat... persis gile pon ade.....
tau nk enjoy je hdp sng...hahaha..mmg syokkkk

jadi matlamat aku sekarang adalah

   1. lulus subjek sem ni tak dapat A pun takpe.lulus pun cukup.tapi pointer masih target 3 pointer :D
   2. berjogging dengan lebat bersama rakan @ pakwe aku....2 pon klu dorg nk lyn aku laaa..(rsenye x..lalala)
   3. makan sikit.(haha.aku nak menangissss)
   4. nak menjadi matang.(bila la ni...nk more than that !!!!!!!!!)


aku harap aku bersungguh sungguh sikit bila buat subjek fizik semester ni.!!!!!!
 
usehe 2 kan tangge kejayaan....2 aku tngah naik tangge nk berjaye laaaa.......

cayokkkkkkkkkkkkk !!!!!!!!!
BERUSEHALAH KAMU !!!!!!!

Selasa, Februari 23, 2010

jika mereka tidak menjadi superHERO

SUPERMAN

Sudah pasti menjadi budak penghantar surat atau poslaju kerana sifat terbang-terbangnya.
Syarikat pertama yang akan meng'offer'nya kerja ialah syarikat poslaju UPS.
SPIDERMAN

Pencuci tingkap bangunan separuh masa kerana kerja tetapnya ialah sebagai PEREKA LAMAN WEB atau WEB DESIGNER.
Ini kerana tangannya boleh mengeluarkan 'web' atau jaring untuk dijadikan benang menjahit baju.

BATMAN

Membuka kilang baja tahi kelawar.
Batman senang je dapat sumber taik kelawar kerana dia akan merasuah member-membernya(kelawar) dengan memberi
 darah cipanzi supaya kelawar tersebut mudah hadam dan berak dalam kuantiti yang banyak.

CATWOMAN

Pembantu pest-control(penghalang binatang-binatang jahat seperti tikus,lipas dll).
 Kecekapannya menangkap tikus sudah pasti membuatkan tikus-tikus lari dari tempat kediaman.
 Namun kelemahan si catwoman ni bila orang ada garu dagunya..mesti dia gatal cam kucing.

DAREDEVIL


Akan menjadi badut pasukan Manchester United dengan memakai kostum RED DEVIL kemudian berlari-lari sekeliling
 padang dengan riang kerana dia tetap jadi devil walaupun dia tak jadi superhero.

HELLBOY

Pendakwah bebas.
 Dia berdakwah kepada orang ramai supaya jauhkan diri dari neraka kerana sengsaranya dia hidup kat neraka.

THE PUNISHER



Hakim sepenuh masa di mahkamah tinggi Amerika.
Ini kerana sifatnya yang suka menjatuhkan hukuman(punish).

ROBOCOP



Jadi tokey besi buruk kerana sudah pasti dia akan menjualkan besi-besi kat badan dia.

ULTRAMAN





Membuka kedai sup daging raksaksa seperti sup ekor, sup taring dan sup sirip rasaksa.
 Ini kerana selepas berlawan dengan rasaksa sudah pasti daging berselerakan.
 Namun khabarnya, kedai sup ultraman tiada pelanggan melainkan beberapa ekor biawak hutan tropika.

WOLVERINE(X-MEN)



Pencukur rambut profesional. Pisaunya yang banyak tu mampu mencukur seluruh badan kambing dalam masa 0.05 saat je mengatasi baju gaban.

GABAN



Menjadi penjaga keselamatan di tasik Raban(Perak)macam baywatch tu.
 Ini kerana naga gaban sudah tenggelam dalam tasik tu. Naga tasik cini tu khabarnya adik sedara naga gaban.

Spirituality


Ran across a quote today that I liked :

"Religion is for those who are afraid of going to hell.
Spirituality is for those who have already been there."

 
P/S : Sounds about right.

HAHAHAHAHAHAH...!!!!!!!!!

goooo stuffff...!!!!!!!




A moderately funky chicken
I wish there were more opportunities for me, at 22 years old, to be a cheerleader. I know lots of classics, such as this ditty:



How funky is your chicken?

How funky is your chicken?

How loose is your goose?

Our goose is totally loose.

So c’mon all you Eagles fans,

c’mon all you Eagles fans

p/s : ape yg aku mngrt ni........

Isnin, Februari 22, 2010

posmen laut


ni bukan dongeng. Tapi kejadian nyata yang terjadi sejak dulu kala. Sejumlah kisah tentang pesan-pesan yang dimasukkan ke dalam botol dan dihanyutkan ke lautan. Sebuah cara pengiriman pesan yang tetap dikenang dalam sejarah manusia.
Pesan dalam botol (message in the bottle) adalah suatu bentuk komunikasi “kuno”. Caranya dengan menempatkan sebuah surat atau pesan singkat di dalam sebuah tabung kedap air (bisa drum, botol kaca, botol plastik atau kontainer khusus) dan dihanyutkan ke laut atau samudera. Biasanya pesan tersebut tidak ditujukan kepada alamat tertentu, karena sifatnya yang memang bisa mencapai wilayah mana saja tergantung arus laut. Karena itu, penggunaan pesan dalam botol biasanya dilakukan dalam keadaan darurat seperti pesan permintaan tolong yang dilakukan kapal tenggelam, kapal rusak, atau orang yang terdampar di pulau terpencil.
Namun karena ketidakefektifan dan terkesan “untung-untungan”, pengiriman pesan dalam botol ini pun akhirnya tidak termasuk dalam sistem pengiriman pesan formal. Namun masih banyak orang hingga kini yang memakainya sebagai bagian dari hiburan, kesenangan dan permainan. Bahkan istilah pesan dalam botol juga sudah mengalami perubahan makna. Bukan lagi pesan yang benar-benar disimpan dalam botol, tapi sudah mengandung frase (pengertian) mengenai sebuah pesan yang disampaikan lewat media, khusus dengan target tak terarah.
Botol memang sebuah wadah yang tepat untuk kondisi lautan. Sifat bahan pembuatnya yang dari kaca, menyebabkan botol tidak terkena erosi air, kerusakan akibat air asin dan sangat sulit diurai. Selain itu, botol tertutup rapat akan kedap air dan berisi udara di dalamnya yang memungkinkan terapung dalam waktu lama. Karena sifatnya yang mengapung, botol akan mengikuti arah angin dan arus laut, hingga berhenti saat terhempar ke pantai dan daratan.

p/s : ni kes surat dlm botol...klu bende len dalam botol yg org slalu duk buang ke laut 2 ape??????
hahahahaha..takut aku.....

fakta.....bdk2 tadika


1. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.


2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.



3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan


4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy,
jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu
dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem
La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini
pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah
kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.


5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta
700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama
digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu
cap bendera.


6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga
digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet
ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain
kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.


7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori
oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya
benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa
ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.


8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.


9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.


10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng
adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari
segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang
yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.


11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus
tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi
mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah
kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.


12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung
tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.


13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat
jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa
kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai
ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam
yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca buletin ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku.


hehehehehhehehehehe eh....... ....Sentuh la telinga kurang ngan siku sampai ia kena.......Tak normla la korang maknanya

merepek-meraban


sakit...pedih......pilu....luka.....sedih...

aku rse mcm bodo je..
aku xtau la apekah permainan kehidupan hari ini
mcm xleh trime dek akal fikiran
pementasan yg sungguh gah skali...
manusie2
aku pon manusie.....
tp aku pk sejauh mane kah kehidupan aku...
kebaikan dan kejahatan yg telah aku lakukan
hurmmm
kdg2
aku rse mual...ckp menympah menyaksikan manusie yg separuh bogel ni
hurmmmm....
dunia ni mcm2 angin ade...
mcm angin yg dtg kat kite
tp angin yg mengjengkelkan itu mntak jauh laaa
aku benci sngat........
heyyy...
kamu sape nk wat mcm 2????
hahahaa.....
aku ketawe sekuat hati di dlm hati aku...
menyaksikan cerekarama...lestary...akasia....kamu
hidup ini haruslah semoden islam..
bukan semoden barat....
kdg2 aku rse sakit ati je dengan ape yg dah terjadi...
tp nk wat mc mane???
dah ditentukan nsib
klu boleh aku ubh...
tp aku ni sape nk mengubahnye
aku rse jiwe kacau yg teramat.....
arghhhhhhhh.......ingt aku teriak setiap 5 minit
tp apekan daye aku.......aku xsekuat itu....
tuhan....tlong aku.....
pleaseeeeeeeee banget.....

sukan yang dah PUPUS .......

LARI 100KM BERPAGAR-
Corak pertandingannya sama dengan lari 100 meter berpagar. Sukan ini dahulunya amat popular di Uganda dan pernah dipertandingkan dalam Olimpik 1821 di Guantong, China. Kepupusan sukan ini adalah kerana peserta yang memasuki sukan ini akan mati pucuk serta mengalami osteoporosis kerana kerap melompat pagar setiap 10 meter. Sejarah mencatatkan tiada pemenang dalam pertandingan ini kerana baru nak masuk 1 km je banyak yang muntah darah dan terberak-berak.

REJAM LEMBU
Berlainan dengan sukan merejam lembing sekarang ini, merejam lembu lebih famous pada masa dahulu kerana banyak kenduri-kenduri kahwin memerlukan lembu untuk dibuat gulai. Peserta akan menarik tali di lubang hidung lembu dan membuat balik kuang untuk membaling lembu tersebut ke rumah yang melangsungkan kenduri. Secara otomatik lembu itu akan terhempas dan hancur kemudian terus dibuat gulai. Kepupusan sukan ini adalah kerana kehadiran Islam dan lembu itu hendaklah disembelih.

LOMPAT KAJANG
Sekiranya Lompat Kijang memerlukan lompatan yang ke atas pasir, Lompat Kajang pula memerlukan peserta melompat sampai ke Kajang, Selangor sambil membacakan pantun 'Kajang Pak Malau, Kajang Belikat'. Kemudian apabila sampai di Kajang perlulah pula peserta membeli Satey Kajang dan makan dengan lidi-lidinya sekali. Kepupusan sukan ini adalah disebabkan pada waktu itu kedai sate Hj Sahmuri masih belum dibuka.

BOLA TEMPELENG
Sukan ini amat berlainan dengan Bola Tampar kerana permainan ini memerlukan pemain menempeleng muka pengadil sambil menyanyikan lagu negaraku. Sukan ini pupus kerana sesiapa yang jadi pengadil pada perlawanan ini akan mengalami sakit untut berpanjangan akibat dari tempelengan para pemain.

Khamis, Februari 18, 2010

aku sulung...die pon sulung

Jika anak Sulung berkahwin dengan sulung

Berpeluang besar untuk sering bertegang urat.

Masing-masing sentiasa suka berkeras ataupun dalam menentukan siapa pemberi dan penerima perintah

Jika hubungan cinta terjalin, ia memerlukan jiwa besar dan kesabaran dalam menjalani hubungan seperti ini


berjuanglah...............



Terbebas dari belenggu yang menyakitkan hati dan berjuang untuk meraih kedamaian dan ketenangan hati nurani…
itulah merdeka..!!
Kebahagiaan
yang di raih ketika memperjuangkan apa kata hati nurani itulah
 Keberhasilan.
Meski pahit,
letih, lelah selalu memperjuangkan apa kata hati kita..
Teruslah berjuang mengikuti kata hati demi mewujudkan cinta yang tumbuh dari hati kecil kita…
Meski hanya sebutir pasir diantara batu batu gunung
Meski hanya debu yang terhempas angin…
Berjuanglah mengikuti kata hatimu (fitrah)


dah 3 taun kite....

* KERONYSA 19@12@2009 *


hurmmm...
d hari ulang tahun aku ...
i've got smthng special.....
even that thing chipper
tp aku kenang
aku ingat
aku lhat

until it's 
dimakan hari....
we eat together
hang out together

ahhhhhh.......wonderfull my life.......


* tanda simbolik kite yang ke-3 *