nuffnang ads

Rabu, April 14, 2010

Pilihan Hidup




Hidup ini penuh dengan pilihan Pastikan kamu memilih yang benar Jangan mendengar suara-suara... Hanya mendengar kamu dan kamu telah memenanginyua Banyak orang akan berkata.....kamu perlu mengubah penampilan kamu !!!!!! Jangan mengambil hati pandangan mereka Hanya ada satu suara Bahwa kamu harus mendengar Ini akan membantu membuat pilihan yang tepat Yang sempurna hanya untuk kamu kelihatan kamu adalah kamu sendiri Seseorang akan selalu mencintaimu kamu tidak akan pernah sendirian Lihat di cermin dan kamu akan melihat siapa yang melihatmu........

hanyaaaa.........


hanya cinta yang bisa menaklukan dendam
hanya kasih sayang tulus yang mampu menyentuh
hanya cinta yang bisa mendamaikan benci
hanya kasih sayang yang tulus yang mampu menembus ruang dan waktu
jangan lagi kau pergi dari hidupku tak kan mudah untukku bila sendiri
biar kita miliki rasa bahagia ingin selalu bersama didalam ruang dan waktu

Jumaat, April 09, 2010

serumpun


Adik-adiknya bermain-main dengan kebencian,
kakak-kakaknya bermanja-manja dengan kasih-sayang,
abang-abangnya bersalam-salaman membawa silatturahim
ibu-bapanya saling memberi senyuman
tanda kemanisan.

happy ending

my beloved person


...........still love u ...........

Khamis, April 08, 2010

dear blog...


Hubungan aku berakhir.........
sakit aku tak tertahankan. aku merasa sangat kehilangan, sendirian dan bingung bahawa kadang-kadang aku merasa seperti merangkak di lubang dan panjat gunung.sakit sangat....... aku hanya ingin seseorang atau sesuatu untuk menghentikan rasa sakit sehingga aku dapat merasa normal kembali.

rasa sakit...

Berapa lama akan sebelum aku boleh melewati rutin sehari-hari aku tanpa merasakan gelombang menyapu sakit atas diriku, tanpa merasa bahawa simpul dalam perut aku, tanpa memikirkan apa yang salah? Jika ini adalah beberapa soalan-soalan aku bertanya pada diri sendiri, aku tidak sendirian......

Rabu, April 07, 2010

Kebiasaan Buruk


kebiasaan buruk mempengaruhi kehidupan aku......
Hal ini sangat sulit bagi orang untuk menerima kesalahan mereka, tetapi bahagian yang paling sukar adalah untuk memperbaiki kesalahan mereka kerana tidak ada yang sempurna dan mungkin memakan masa juga. Beberapa orang berfikir, mereka terlalu sempurna dalam hidup, sayangnya, aku salah satu dari orang-orang yang percaya. Namun, berfikir bahawa aku adalah orang yang sempurna tidak melakukan kejahatan apa pun, tetapi, ketika aku datang kembali ke dunia nyata dan melihat hal-hal di sekitar aku, dari sudut pandangan yang berbeza, aku menyedari bahawa adalah kebiasaan buruk aku dengan orang-orang yang menyakiti aku dan keluarga serta teman-teman. ........

THIS MOMENT



Sebuah persekitaran.
Pada senja kala......
Hal yang bersiap-siap terjadi tak terlihat.
Bintang dan rama-rama.
Satu pohon adalah hitam.
Satu tetingkap berwarna kuning sebagai mentega.
SeOrang wanita membongkok untuk menangkap anak
yang telah berjalan ke dalam pelukannya
saat ini.....
ketika ini...
aku terkenangkn masa2 lalu
yang mengajar aku erti kehidupan...
hidup ini macam gunung..
nak naik susah..
turun senang...
kalau aku tidak belajar erti kesusahan...
macam mana aku hendak menghargai kesenangan kehidupan akan datang????
hidup perlu diteruskan...
walau p**** sekali pun......

p/s : esk nk exam menyempattttttt je lg nk berkoya2

Jumaat, April 02, 2010

Hanya Tahan aku....



Tidak banyak yang pernah dikenali
dan kalau aku bilang..... siapa yang akan percaya?
Tidak ada yang dapat menghubungi aku sendiri bahkan bukan hal yang aku capai,Akan selalu lebih baik begitu
Semua yang sakit dalam ini lebih baik untuk itu,tetap ditutupi dengan terluka itu bangga.
Semua ada waktunya,
Aku akan membuka pintu gerbang ini hati kecil aku di saat nasib.
Untuk sebuah jiwa yang telah robek dan hati yang dikendalikan oleh lain......
tidak banyak yang boleh aku lakukan
Tetapi untuk memahami aku adalah........
Ibu tersayang.

SELAMAT HARI LAHIR IBUUUUU....

*kad birthday...(buat sndri tawwww!!!!)

2 APRIL 2010

SELAMAT HARI JADI IBUUUUUU!!!!!!!!!!

hari ini, ari jadi ibu saya....
huhuhuhuh...
pg2 lg die dah col, bagtau!!
saya ingat
tp lpe nk wish...
saya dah belikan hadiah utknye..
kerongsang...
* kerongsang dgn 3 pilihan yg cun PAYUNG-RERAMA-ANGGUR...

cunnnnnnnnnnn !!!!!!!!
tp.........xtau la nk pos bile
heheheheheheh....

p/s : smoge ibu saya dirahmati  oleh NYE...dpat ank yg mendengr kate...(mcm sya..jngn jeles adek2 yg lain)

Besok



Besok tersenyum pada seseorang......
Bahawa, aku belum pernah terlihat sebelumnya.
Luangkan waktu untuk memikirkan orang lain yang
aku merasa mereka kasihan.
Besok kirimkan seseorang?
Bagaimana mereka mencerahkan hari aku.
Biarkan tindakan kebaikan Rawak
Letakkan perasaan aku pada skrin.
Besok, memeluk aku......
Agak lebih ketat dari sebelumnya.
Pastikan aku memikirkan semua hal
aku boleh bersyukur .......
Memeluk dan mencium orang yang aku sayang........
Terima kasih Tuhan kerana memberikan aku
Lain hari dalam kehidupan.

Khamis, April 01, 2010

virgooooooooo......



aku perlu bersikap neutral sahaja...
tidak perlu mengagumi kelebihan yang aku miliki !!!
sebaliknya aku harus bijak merangcang perjalanan hidup aku...
yang paling penting....
aku begitu menghargai kehidupan & menceriakannya dengan senyuman bersama teman-teman yang tersayang......