nuffnang ads




Selasa, Mei 11, 2010

rumahku syurgaku..........




KENAPA SAYA SUKA RUMAH SAYA?
ada mak, ayah, adik-beradik.

KENAPA SAYA SUKA RUMAH SAYA?
saya dapat tidur lena.

KENAPA SAYA SUKA RUMAH SAYA?
saya tak kene hujan.

KENAPA SAYA SUKA RUMAH SAYA?
saya dpt tgk tv.

KENAPA SAYA SUKA RUMAH SAYA?
saya suka kerusi panjang dekat ruang tamu,dapat baring.

KENAPA SAYA SUKA RUMAH SAYA?
saya dapat makan, minum dengan seronok.Mak masak sedap.


KENAPA SAYA SUKA RUMAH SAYA?
saya dapat ramai kawan.


begitulah kata-kata seorang anak yang baru saja berumur 6 tahun.
Seusia begini, apakah ertinya rumah kepada dirinya,
sekadar berteduh? atau tempat permulaan hidup?
sedar tak sedar pelahan-lahan kita meninggalkan rumah sedikit demi sedikit,
sama ada melanjutkan pelajaran atau pun sudah membina hidup baru..
ataupun tidak diketahui kemana perginya..
Dari sudut pandangan mata kasar, rumah? hahahaha..ada atap,dinding, ada kayu..dll.
dari pandangan mata hati?
emmm...

jadi bersyukurlah dengan apa yang kita ada,
selagi dapat sujud kpdNya,bersyukurlah..
kate org 'rumah kata pergi, kubur kata mari'.
Tetapi masih ada yang mahu meninggalkan rumah tanpa sebab...
kemana mereka pergi?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan