nuffnang ads

Rabu, Ogos 25, 2010

demi kepentngn diri , hilang harga diri


Ke mana pun kita pergi... kita berhadapan dengan hal-hal yang penting,tetapi untuk siapa? Apa yang penting bagi saya mungkin tidak penting bagi kamu. Kita boleh bertanya kepada diri sendiri apa yang penting, tapi apa yang benar-benar bermakna?

Adakah ini bermakna bahawa apa yang kita anggap penting mungkin tidak benar-benar penting dalam skema besar hal? Mungkin kita tidak penting sama sekali, atau mungkin kita tapi hanya belum tahu. Atau mungkin kita perlu orang lain untuk membandingkan diri kita merasa penting, atau mungkin kita memerlukan seseorang untuk memuji kita untuk merasa penting.

Banyak orang mengambil pendekatan untuk meremehkan orang lain untuk merasa penting, atau dengan membandingkan diri mereka sendiri kepada orang lain untuk percaya mereka lebih penting. Tapi apakah mereka benar-benar sama pentingnya dengan mereka-mereka? Apakah perasaan yang penting ada kaitannya dengan menjadi penting? Menjadi penting benar-benar yang penting bagi saya? Apakah pentingnya mempunyai kepentingan sendiri? Mungkin tidak penting. Peduli apa dengan apakah pentingnya mempunyai lebih dari satu hal yang lain? Siapa yang memutuskan apa yang lebih penting?

nota : Siapa bilang anak satu orang lebih penting dari yang lain atau orang lain hati bernilai lebih dari yang lain?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan