nuffnang ads




Selasa, Jun 15, 2010

cinta universal


Saya mungkin satu-satunya orang di planet ini yang tidak dapat mengetahui pentingnya Cinta dan kebahagiaan selamanya abadi yang membawa bersama dengan rasa sakit eksklusif yang secara diam-diam membawa traumatis kita ke jurang membunuh diri. saya berusaha sekuat tenaga untuk mengelakkan seperti topik-topikyang rumit tapi cinta itu sendiri adalah sesuatu yang tidak pernah bisa mendapatkan pemahaman yang jelas tanpa stres atau frustrasi. Ada kemungkinan sangat bagus bahawa saya telah benar-benar dicuci otak akibat dari banyak menonton dan konsisten membaca novel yang benar-benar  berkaitan.

Seperti kamu dan saya, setiap manusia berjuang untuk kebahagiaan, unsur yang paling berharga dari sifat-sifat manusia. Dari pengamatan peribadi saya orang romantis dan pertemuan mereka, saya lebih dari percaya diri untuk menarik perhatian kamu pada kitaran cinta yang sangat menarik dan menyakitkan. Adakah kamu pernah mengalami zaman kanak-kanak yang meremukkan? Mungkin ada seorang gadis kecil yang comel atau laki-laki yang manis, dapat menarik perhatian kamu. Apabila kamu tumbuh membesar, kamu menyedari bahawa cinta zaman kanak-kanak sama sekali tidak seperti cerita roman. Apabila kamu akhirnya mencapai usia yang ketika kamu tahu segalanya tentang cinta yang baik kerana kamu telah berpengalaman di sekolah tinggi atau kamu telah menyaksikan pengalaman teman kamu, kamu merasa lebih dalam mengendalikan kehidupan cinta kamu.

Tapi bagi kebanyakan orang, cinta bisa menjadi permainan yang menyenangkan yang bertindak sebagai sumber hiburan atau hanya  penyakit jahat kuat yang telah menghasilkan kecemasan menular dan tekanan emosional untuk kehidupan mereka. Orang-orang ini biasanya terbias ketika mereka berbicara serius dalam hal cinta, tetapi apa yang mereka tidak menyedari ketiadaan idea bahawa realiti cinta bukanlah produk surgawi yang membawa kebahagiaan abadi untuk selamanya hidup kita.

Untuk mentakrifkan identiti sebenarnya dari cinta dan kekalahan itu kesan kuat pada kita, manusia didorong untuk jatuh cinta sebanyak mungkin sehingga rasa sakit yang dihasilkan menjadi sangat umum, hal tersebut terintegrasi ke dalam kehidupan kita sehari-hari.

p/s : kepada kamu-kamu di sini....jngn berhenti untuk mencintai dan dicintai
       cinta bukan sahaja untuk lelaki & wanita....CINTA ITU UNIVERSAL

Tiada ulasan:

Catat Ulasan