nuffnang ads




Selasa, Jun 15, 2010

kehidupan ini...

Mungkin saya bersyukur untuk hari yang buruk untuk saya, kerana itu bermakna saya punya hari yang lebih baik, dan ini hanya satu hari dalam hidup saya dan selalu menjadi lebih baik. Saya mungkin bersyukur untuk kopi saya tumpah dan cawan saya pecah, kerana itu bermakna saya manusia dan membuat kesalahan.

ketika saya berhujah dengan orang tua saya, kerana jelas jika mereka tidak mencintai saya mereka tidak akan bimbang tentang hal yang saya lakukan. Untuk semua butang berkerumun di gantungan kunci saya, kerana itu bererti saya memiliki tempat untuk pergi dan teman-teman untuk melihat. Untuk telefon terus berdering, kerana itu bererti bahawa ada orang yang merasa perlu bercakap dengan saya.

Bahkan untuk adik-adik saya yang mengganggu tidak pernah berhenti mengganggu saya, aku menyedari satu-satunya kerana mereka memerlukan bimbingan dan bantuan untuk meneruskan dalam hidup.

Luar biasa saya boleh bersyukur untuk semua ujian dan kuiz yang harus saya ambil, kerana itu bermakna bahawa guru tahu saya mampu melewati mereka dan melakukan dengan baik.

saya bersyukur untuk semua teman-teman saya sudah kehilangan kenalan dengan sepanjang tahun, kerana saya telah belajar sekurang-kurangnya satu hal yang membantu dari masing-masing dari mereka.

saya bersyukur untuk akal sihat, yang memberitahu saya untuk tidak menyentuh kendi ketika panas. Yang memberitahu saya ketika petir seang berdentum tidak menggunakan payung. Yang membolehkan saya tahu saya tidak boleh meniup kering rambutk saya saat aku di bilik mandi..........



jiwa akustik,khairunnisa idrus

Tiada ulasan:

Catat Ulasan