nuffnang ads




Rabu, Jun 16, 2010

untuk mejadi yang bijaksana


Ia menakjubkan betapa banyak hal di ingat tentang "masa kanak-kanak kamu" jika kamu hanya duduk dengan berhati-hati memikirkannya. Peristiwa yang saya sebutkan mungkin satu-satunya yang telah membuat siapa saya.

Siapa tahu, kalau saya berusia 25 tahun, mungkin akan ada lebih banyak variasi kehidupan. Mungkin suatu kejadian atau perubahan yang sedang berlaku sekarang dan saya hanya boleh menyedarinya itu kemudian. Saya tahu bahawa beberapa peristiwa telah mengubah saya menjadi lebih baik dan juga beberapa menjadi buruk, tetapi apa yang saya tahu adalah bahawa itu membuat saya lebih menjadi seorang yang lebih bijaksana.

Jika kamu berfikir dengan hati-hati, jika saya mempunyai sepuluh peristiwa serupa seperti ini sebelum saya berusia 25 tahun, boleh kamu bayangkan betapa bijaksana dan bagaimana orak memori saya nantinya ?

p/s : sedang berfikir dengan imaginasi yang authantik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan